donderdag 12 februari 2009

'Wijze' spreuken deel V

Van fouten maken leer je.
Hoe meer fouten je maakt des te slimmer je wordt.

Van geld dat we niet hebben kopen we dingen die we niet nodig hebben om indruk te maken op mensen die we niet mogen.

Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.

Veel mensen zouden een boel slaap tekort komen als ze overdag niet op kantoor waren.

Verschil tussen een baby en een varken:
Een baby poept in de luier en een varken luiert in de poep.

Vet eten is goed voor de lijn.
Je ziet hem dan beter.

Vindt, en gij zult meer zoeken.

Voetbal is zo langzamerhand ook een soort religie. Alleen wil de KNVB absoluut geen dope-leden.

Voetganger: een chauffeur die een parkeerplaats heeft gevonden.

Vorige maand ben ik vijf kilo kwijtgeraakt.
Deze maand heb ik ze weer gevonden.

Waar een wil is is een weg. Waar meer willen zijn een file.

Waarheen u ook met vakantie gaat,
u vindt er nooit de meisjes die u in de folder toelachen.

Waarom een stropdas dragen als je hersens zuurstof nodig hebben.

Wat wordt gezegd als je verkering krijgt?
"Ik hou van jou"
Wat wordt gezegd als je gaat trouwen?
"Ik hou heel veel van jou"
Wat wordt gezegd als je gaat scheiden?
"Ik hou alles van jou!"

Wees aardig voor rokers, iedere sigaret kan de laatste zijn.

Werken is heerlijk. Laat daarom voldoende over voor uw collega's.

Werken is niet slecht voor de gezondheid, maar ik neem liever geen risico!

Werk is niet het probleem.....
De vrije tijd die het kost wel.

Werken is zoet, helaas ben ik suikerpatient!

Wet van Archimedes en Bell: als een lichaam ondergedompeld wordt in een bad, dan rinkelt de telefoon.

Wie de punt van zijn schoen niet meer ziet, weet waar die al het lekkers liet.

Wie gevelwerk verricht, werkt voor menig aangezicht.
Wie aan de binnenkant staat te zweten, wordt meestal vergeten.

Wie het gemak niet zoekt is lui.

Wie het laatst lacht......, is traag van begrip.

Wie niet buiten roken kan, die rookt maar buiten.

Wie onder de ossestaart heeft gekeken hoeft geen soep meer.

Wie salarisverhoging krijgt vanwege zijn goede prestaties is dus geruime tijd onderbetaald.

Wie te vroeg naar de Keukenhof gaat, gaat naar de knoppen.

Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond.

Wordt de levensduur van voedsel nou werkelijk verlengd door toevoeging van al die chemische middelen, of lijkt het alleen maar zo omdat die van ons er korter door wordt?

Zeg ja tegen negers en nee tegen jagers.

Zeilen: De nobele kunst om nat en ziek te worden terwijl men tegen enorme kosten heel langzaam nergens heen gaat.

Ze wilde de wereld zien.
Hij kocht haar een atlas. (1990)

Zij wilde de wereld zien
Hij installeerde Google Earth. (2007)

Ze zouden kleding van een uiterste houdbaarheids datum moeten voorzien, zodat de klant weet of ze nog in de mode zijn.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen.

Zolang m'n baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk.