maandag 9 februari 2009

'Wijze' spreuken deel I

Bij ons op het werk mag je wel roken, zolang die rook maar van je rug komt.

Ben je sterk, of ruik je alleen maar zo?

Werken is niet slecht voor de gezondheid, maar ik neem liever geen risico!

Zij wilde de wereld zien
Hij installeerde Google Earth.

Vroeger wilde ik avontuur en spanning. Het avontuur is vervlogen maar de spanning is gebleven en daar slik ik nu pillen voor.

Of een olifant nu vecht of vrijt, het gras is altijd de dupe.

Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring.

Het koninklijk huis heeft een Ma-Trix organisatie.

Vrouwen letten op detail, mannen op de taille.

Als je als automobilist in het zakje moet blazen, zet dan je bril af, dat scheelt twee glazen.

Diefstal van een antieke klok is vooral een ramp omdat je dan opnieuw moet behangen.

Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.

Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Aan alle studenten: Word bokser, meer kans op slagen.

Aan werken is nog nooit iemand dood gegaan...En ik wil deze traditie niet doorbreken.

Achter elke succesvolle man, staat een stomverbaasde schoonmoeder.

Alleen daar kan liefde leven,
Alleen daar is het leven goed,
Waar pa stil en ongedwongen,
De aardappels schilt en de afwas doet.

Alles wat omhoog gaat, komt ook weer omlaag...
Behalve mijn gewicht.

Als een man de deur van zijn auto opent voor een vrouw, weet je een ding zeker: Of de auto is nieuw, of de vrouw.

Als iemand bij me aanbelt, doe ik altijd mijn jas aan voordat ik de deur open doe.
Minder leuk gezelschap zeg ik: "Sorry, ik moet juist weg."
Wel leuk gezelschap: "Wat leuk, ik kom net thuis."

Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Als je vindt dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij voor het loket van een postkantoor of een bank gaan staan

Als u niet rookt, laat ik geen wind.
Mocht dit toch gebeuren, dan is het een compromis der geuren.

Als u ze allemaal op een rijtje hebt: hoedt u voor het domino-effect!

Als werken goed was, hadden de rijken het niet aan de armen overgelaten.

Als we straks al ons plastic hebben gerecycled, hebben we genoeg tuinstoelen om van het broeikaseffect te genieten.

Als zoentjes konden bloeien
als bloempjes in het gras,
dat weet ik dat jouw smoeltje
een rozentuintje was.

Arbeid rustig zonder zorgen.
Wat niet klaar komt is voor morgen.
Hou uw werk altijd in ere.
Alleen een dwaas werkt zich de klere.

Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.

Bij een gewonnen proces zegt de advocaat: "Wij hebben gewonnen." Bij een verloren proces: "U hebt verloren."

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Bij vlagen ben ik geniaal...
Helaas is het hier altijd windstil...

Breek in en geef onze Pitt-Bull de dag van z'n leven!

Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

Dankzij de afstandsbediening kan de tv-kijker zowel zijn horizon als zijn zitvlak verbreden.

Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen.

Dat Eva door God een hulp voor Adam wordt genoemd, maakt duidelijk wie van die twee het meest hulpbehoevend is.

De doorsnee Nederlandse vrouw heeft twee problemen: ze heeft niets om aan te trekken en ze heeft geen kasten genoeg om het allemaal in te hangen.

De droom van elke nederlandse schrijver is zoveel herdrukken te krijgen dat hij nog minstens drie spellingshervormingen mag meemaken.

De emancipatie van de vrouw houdt op wanneer haar auto het begeeft.

De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt.

De inwoners van het dorp hebben hun buik vol van de hondepoep.

De kwaliteit van geld is afhankelijk van de kwantiteit.

De liefde is net een cryptogram, geef me de oplossing en ik snap er nog niks van.

De maatschappelijke ladder is voor de meeste mensen een huishoudtrapje.

De medische wetenschap heeft nog steeds geen doeltreffend vaccin ontwikkeld tegen de aanstekelijkheid van de geeuw.

De mens zal heus ooit wel voet zetten op Mars.
Het zullen dan waarschijnlijk wel militairen zijn.
Zij zijn immers al honderden jaren bezig met mars-oefeningen

De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.

De muizen hebben de kaas opgegeten, omdat de kat zijn brood moest verdienen.

De nieuwe loopbanen zijn inmiddels renbanen geworden.

Deskundigheid is het laatste wat U nodig hebt voor een levendige discussie.

De snelste manier om met acupunctuur te experimenteren is voor het eerst een nieuw overhemd aantrekken.

De vraag in het levens is: Gaan we door of slaan we af?
Maar voor de meesten is het: Slaan we door of gaan we af?

De waarschijnlijkheid dat je iemand ontmoet die je kent, is kleiner dan wanneer je met iemand bent met wie je niet gezien wilt worden.

Die verrekijker vergroot 8 maal.
Toen ik hem een negende keer gebruikte deed hij het ook gewoon...