donderdag 12 februari 2009

'Wijze' spreuken deel IV

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek.

"Natuurlijk ken ik je nog! Jij bent die jongen waarvan ik nooit de naam kon onthouden."

New Age: U zweeft, wij vangen.

Niemand houdt meer van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.

Niemand is perfect maar sommigen laten het wel erg merken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand.
Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.

Nu kan ik ook mobiel bellen!
Op mijn nieuwe fiets zit een bel.

Ochtendgymnastiek is het ontijdig forceren van lichaamsbewegingen die later op de dag vanzelf gaan.

Of de auto goed bevalt? Geen idee. Hij heeft nog geen kleintjes gekregen...

Om chef te kunnen zijn moet je weten hoe je secretaresse heet en waar de stempel ligt.

Onderwijzer. Was hij maar bovenwijzer!

Op een deur in het ziekenhuis: De psychiater mag niet gestoord worden.

Op school zei een leraar dat ik mijn mond moest houden. Hij hoeft er ook echt niet bang voor te zijn dat ik hem weggeef.

Rijden kan ik niet; maar sturen wel.

Rijpheid van de man wil zeggen, de ernst te hebben teruggevonden die men als kind bij het spelen had.

Sinds ik op het nieuws gehoord heb dat niets zo gezond is als zemelen, zet ik weer veel vaker de radio aan.

's Morgens kan ik niet eten, omdat ik van je hou.
's Middags kan ik niet eten, omdat ik van je hou.
's Avonds kan ik niet eten, omdat ik van je hou.
's Nachts kan ik niet slapen, omdat ik verga van de honger.

Schat, jouw ogen zijn als de middellandse zee.
Niet zo blauw, maar wel zo waterig.

Sommige mensen overdrijven nooit, ze herrinneren zich de dingen alleen groot.

Sommigen kunnen beter de olie laten zitten en de auto verversen.

Statistiek is als een lantaarnpaal voor een dronken man: meer ter ondersteuning, dan ter verlichting.

Stoppen met roken is een makkie, dat heb ik wel 20 keer gedaan.

Teamwork: organisatie-systeem waarbij vier mensen betaald worden voor het werk van één.

Tegenwoordig verwachten de mensen dat ze de deur naar het succes kunnen openen met een afstandsbediening.

Waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne wegwerkzaamheden.

Uit recent onderzoek is gebleken: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.