woensdag 11 februari 2009

'Wijze' spreuken deel III

Iedere idioot kan kritiek leveren, veroordelen en klagen - en de meesten doen dat dan ook.

Iemand tactvol ontslaan: Ik weet niet hoe we het zonder jou moeten redden, maar vanaf maandag gaan we het proberen.

Ik ben altijd blij als het regent, want als ik niet blij ben, regent het toch wel.

Ik ben de baas in huis, zolang mijn vrouw het goedvindt.

Ik ben een telefoonboek aan het schrijven, ik geloof nog niet dat ik je nummer had...

Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)
Ik ben niet dik, ik ben gewoon te klein voor mijn gewicht.

Ik ben voor jou gevallen languit op straat.
Ik zag jouw mooie ogen maar de stoeprand te laat!

Ik denk erover in Zwitserland te gaan wonen. Ik wil wel eens in een land zitten, waar de bergen hoger zijn dan de belastingen.

Ik had graag een kans om te bewijzen dat geld niet gelukkig maakt.

Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer één voor me zitten.

Ik heb me pas toch nog eens een goed figuur geslagen..........
maar ze sloeg terug!

Ik heb nog maar één zenuw over en daar zit jij op te werken.

Ik hou van werken ....
Ik kan er uren naar kijken

Ik kan het niet hebben als iemand me zegt dat ik niet tegen kritiek kan.

Ik ken mensen die 't best fijn zouden vinden als ze met hun mond vol tanden stonden.

Ik maak geen fouten.
Ik beperk mij tot blunders.

Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam.

Ik wou dat ik een vulkaan was, dan kon ik de hele dag roken en zou iedereen zeggen: "kijk hij werkt".

In al onze ijver om sportief te blijven parkeren we onze auto toch zo dicht mogelijk bij de sporthal.

Indien u 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een paard en 's avonds zo moe bent als een hond zou u wel eens een ezel kunnen zijn.

In verband met mijn afwezigheid, ben ik er niet. De reden is dat ik weg ben.

Is dit beleid of is hier over nagedacht?

Je bent een bloem met duizend blaadjes,
duizend ja tot m'n verdriet.
Ik sta al dagenlang te tellen:
je wil me wel, je wil me niet.

Je bent onbetaalbaar, daarom verhogen we je salaris maar niet meer.

Je hebt denkers en je heb doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen.

Je kan beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven.

Je moest eens weten wat het kost om er zo goedkoop uit te zien.

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

Je zit tegenwoordig vaster in het verkeer dan in de gevangenis.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Leerkracht: Veel te sterk woord voor onderwijzer.
Leerstof: stof dat vrijkomt bij afvegen van het schoolbord.

Leer van de fouten van anderen.
Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Liefde is blind, daarom kan ze mij niet vinden.

Manager bij een peptalk: Afgelopen jaar stonden we aan de rand van de afgrond maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt!

Mannen willen niet weten wat er op tv is, ze willen weten wat er verder nog op tv is.

Menig staande ovatie is veroorzaakt door iemand die opsprong om als eerste bij de garderobe te komen.

Mensen die hard werken maken fouten. Mensen die het rustig aan doen, maken weinig fouten. Ik ken ook mensen die geen fouten maken.

Met een knipoog heb je geen schaar meer nodig.

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Mijn arts zei laatst: "Jij hebt een gespleten persoonlijkheid". Nou, daar denken wij heel anders over.

Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning

en relaxen.En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Mijn principes zijn zo hoog dat ik in geval van nood er onder door kan.

Mijn vader is rentenier en ik werk bij hem.